中国国际人才交流基金会
SHRM官方授权培训基地

当前位置 > 网站首页 > 最新资讯 >
【每周一练】SHRM美国/国际人力资源管理认证考试真题解析!

SHRM国际/美国人力资源管理专家作为当今“炙手可热”的人力资源证书,被誉为“国际Human Resources界金牌证书”,同时也政府相关部门甄别审验后引进的国外认证证书,SHRM美国人力资源管理证书于2021年正式引入中国。


加入SHRM国际/美国人力资源管理认证,有利于国内HR拓展职场人脉,进入全球精英行列。今天给大家带来的是SHRM-CP/SCP真题小测,快来学习和巩固知识吧~


题目

In a conversation outside of work, an accounts payable supervisor shares with an HR professional secondhand reports about another employee's marital problems. Which approach should the HR professional take?


A.Ask if the employee is having performance issues.

B.Refrain from participating in or correcting the behavior.

C.Advise the supervisor not to engage in gossip.

D.Approach the employee in question independently and offer counseling.


在工作之外的一次谈话中,一位应付账款主管与一位人力资源专业人士分享了对另一位员工婚姻问题的间接报告。人力资源专业人士应该采取什么方法?


A、询问员工是否有工作表现方面的问题。

B、避免参与或纠正行为。

C、建议主管不要八卦。

D、独立地接近有问题的员工并提供咨询。


答案及解析


正确答案:C

关键词:outside of work/marital problems


Ethical employers protect the rights of employees. This includes respecting employee privacy. The HR professional should model this respect for workplace privacy. Approaching the employee, even in good faith, violates privacy. If the supposed problems have created performance issues, the manager should have reported them, not the rumors.


题干中设定了一个情景:在工作之外的一次谈话中,一位应付账款主管与一位人力资源专业人士分享了对另一位员工婚姻问题的间接报告。然后问人力资源专业人士应该怎么对待这个分享。


首先有道德的雇主是需要保护雇员的,这种保护包括尊重员工的隐私。作为人力资源专家,应该树立尊重工作场所隐私的榜样,所以肯定是要参与纠正行为的,B错误;与员工单独接触,即使是善意的接触,也会侵犯隐私,所以D是不对的;如果所谓的出现的问题造成了绩效问题,应该报告,而不是私自传播谣言,所以A是错误的;而C选项是正确的,避免参与八卦。